Tekstschrijver voor jouw bedrijfsverhaal
‘Ben je op zoek naar een praktische tekstschrijver met een sensitieve touche? Dan ben ik de tekstschrijver voor jou!
Schrijven is mijn passie en daarvan heb ik mijn beroep gemaakt. Tijdens het schrijven zet ik mijn jarenlange schrijfervaring en sensitiviteit in, ik voel meer dan gemiddeld. Mijn sensitiviteit blijkt mijn kracht te zijn. Door mijn extra voelsprieten of verfijnde antennes voel ik eerder wat de kern van jouw verhaal is, welke onderstromen er zijn en welke schrijftoon hierbij hoort. Ik richt me vooral op bewustere ondernemers, zoals coaches, therapeuten en healers, maar uiteraard is iedereen welkom! Ik schrijf voor allerlei bedrijven in diverse branches. Het allerbelangrijkste is dat we een klik voelen: de basis voor elke samenwerking.
‘Mijn schrijfstijl is down-to-earth, vlot en toegankelijk; zo simpel mogelijk. Ik hou van open communicatie zonder poespas.’
Luisteren, afstemmen vanuit gevoel en schrijven
Mijn schrijfaanpak vat ik samen als luisteren, afstemmen vanuit gevoel of intuïtie en schrijven. Ik luister naar jouw (bedrijfs)verhaal: wie je bent, wat je doet, wat je belangrijk vindt en nog meer beweegt. Ondertussen stem ik me af op jou als ondernemer en jouw bedrijf, om er een gevoel bij te krijgen. Vervolgens maak ik de vertaalslag naar een concrete tekst, zodat jouw verhaal overzichtelijk, pakkend en beknopt op papier komt te staan. Ik schrijf zowel online teksten en SEO teksten als teksten voor offline media. Uiteraard verzorg ik het complete traject: van advies tot tekstcreatie.
‘Tijdens het schrijven van jouw teksten zet ik mijn jarenlange schrijfervaring en sensitiviteit in, zodat jouw (bedrijfs)essentie wordt aangeraakt en praktisch, kernachtig én met gevoel vertaald wordt in tekst.’
Orde in de chaos brengen
Schieten je gedachten alle kanten op? Loop je steeds vast? En blijven je gedachten dezelfde rondjes draaien, waardoor je niet verder komt? Als gevoelsmens herken ik deze struggle maar al te goed. Als gevoelsmens herken ik deze struggle maar al te goed. Ik heb jaren in het bedrijfsleven gewerkt en geleerd om mijn gedachten te ordenen en structureren. Ik kan jou helpen om tot de kern te komen van jouw verhaal en essentie (wie je werkelijk bent).
Jouw verhaal vertalen naar tekst
Heb je jouw verhaal of visie perfect in je hoofd zitten, maar krijg je deze maar niet goed op papier? Worstel je met de zinsopbouw en grammatica? En kost het je uren om een tekst op papier te krijgen? Ik luister naar jou en vertaal jouw verhaal naar een concrete offline of online tekst.
Online SEO teksten
SEO staat voor Search Engine Optimization, optimalisatie voor zoekmachines.
Leesbare en vindbare teksten
SEO proof of SEO vriendelijk betekent dat jouw webteksten goed leesbaar en vindbaar zijn door zoekmachines. En nog belangrijker, dat jouw bezoekers de webteksten aantrekkelijk vinden en niet afhaken. SEO vraagt dus ook om relevante content in de taal van de klant. Samen bepalen we per wegpagina de kernboodschap, het doel en het gevoel dat je over wil brengen. Wat wil je ieder geval vertellen en bereiken?
Zoekwoorden bepalen
Een essentiële stap tijdens het schrijven van SEO vriendelijke teksten, is het bepalen van de belangrijkste zoektermen. Met welke woorden zoeken klanten online naar jouw bedrijf, product of dienst? Zijn de zoekwoorden bepaald? Dan kunnen deze verwerkt worden tot goed leesbare teksten. SEO is niet eindeloos herhalen van zoektermen. De kunst is om tot een goede balans tussen vindbaarheid, leesbaarheid en gevoel te komen.
Teksten voor (geprinte) brochures, folders, flyers, magazines, etc.
Wil je een folder of flyer van je bedrijf laten maken? Behalve online teksten schrijf ik ook offline teksten voor allerlei geprinte media.
Redigeren of corrigeren van bestaande teksten
Heb je een bestaande tekst die herschreven, vernieuwd of grammaticaal nagekeken moet worden? Ik redigeer en corrigeer bestaande teksten. Van bijvoorbeeld jouw website, brochure, folder, jaarverslag of persbericht.
Storytelling: de kracht van bedrijfsverhalen
Als gevoelsmens smul ik van bedrijfsverhalen, vanuit de ziel of het DNA van het bedrijf. Ik geniet van openhartige gesprekken met ondernemers, hoe ze met passie, gevoel en trots over hun bedrijf vertellen. Wie ben jij als ondernemer en mens? Je bent niet je bedrijf, maar veel meer dan dat. Waarom doe je wat je doet? (de ‘why’ van Simon Sinek). Welke mijlpalen, successen en tegenslagen heb je gehad? En wat heb je daarvan geleerd? Elke tegenslag brengt namelijk ook altijd iets moois met zich mee. Ik schrijf graag over al deze mooie ontwikkelingen van jouw bedrijf.
‘Ik hoor graag wat jou als ondernemer en mens beweegt en waarom je doet wat je doet.’
Strategie per communicatiekanaal
Elk communicatiemiddel vraagt om een eigen strategie of aanpak, afgeleid van het strategische fundament van je bedrijf. Een strategisch plan van aanpak is de basis voor resultaatgerichte communicatie. Lukrake berichten op je website of social media werken niet.
Altijd eerst terug naar de basis
Of je nu een tekst voor een brochure of website schrijft, je gaat altijd eerst terug naar de basis. Wie ben ik? Wat doe ik? Waar sta ik voor? Wat vind ik belangrijk? Wat zijn mijn unieke talenten? Wat heb ik te bieden? Wie zijn mijn klanten? Wat wil ik bij mijn klanten bereiken? Met welke hulpvraag kun je bij mij terecht? Welke oplossing kan ik bieden? En last but not least: welk gevoel wil ik mijn klanten geven? Deze vragen leiden tot jouw kernboodschap. Deze vertaal je vervolgens naar het betreffende communicatiemiddel. Een tekst voor een brochure bouw je bijvoorbeeld anders op dan een tekst voor een website of social media.
Coördinatie complete teksttraject
Ik kan het complete teksttraject of campagne voor je coördineren. Hierbij kun je denken aan advies, het maken van een briefing, het schrijven van alle teksten en het aansturen van andere partijen (zoals grafische vormgever en drukkerij).